Skip to main content

“Ik werd vroeg wakker en vond het best spannend om weer aan het werk te gaan. Ik dacht: Hoe gaat dit lopen?! Hebben we de tijd om alles schoon te maken? Er zijn bestwel wat hygiëneregels & voorzorgsmaatregelen waar we rekening mee houden. Maar ik had er ook veel zin in!” zegt Linda enthousiast. “Het voelde als een verademing om weer te kunnen werken."

De kappersbond heeft aangegeven aan welke richtlijnen de kapsalons moeten voldoen. Linda: “De winkel is van mijn zusje en van mij. Vorige week maandag hebben we 4 uur met elkaar gezeten en alle mogelijke situaties uitgedacht en uitgewerkt.” De kapsters werken bijvoorbeeld met mondkapjes op, gebruiken desinfecterende bakken en plastic kapmantels, die na de knipbeurt kunnen worden weggegooid. 

Koffie gaat in papieren bekers en er staan veel handgelpompjes in de kapsalon. “Het is even wennen, maar je merkt dat deze manier van werken snel een gewoonte wordt."

"Onze klanten hebben Create by Mos ook echt door de coronatijd heen gesteund."

Hoe groter de kapsalon, hoe meer klanten er binnen mogen komen. Linda: “We hebben een groot pand, dus daar boffen we mee. Vandaag werkten met drie kapsters, er zijn dan 6 klanten binnen en we zouden dubbel zoveel klanten binnen mogen hebben.”

“De stemming onder de klanten is heel positief,” zegt Linda. “Klanten zijn opgetogen en blij dat ze weer naar de kapper mogen. En je ziet natuurlijk hele grappige kapsels. Onze klanten hebben Create by Mos ook echt door de coronatijd heen gesteund.”

Niet alleen onder de klanten is de sfeer positief, ook binnen het team hangt er een goede sfeer: “We hebben een fantastisch team dat overal in meedenkt! Zonder dit team hadden we dit kunnen doen.”

Linda kijkt met een goed gevoel terug op deze dag. “Na 7 á 8 weken kan ik mijn passie weer uitvoeren! Dat is wel bijzonder! Het was echt een hele fijne dag."

Oproep

Ben je ook weer gestart met werken en vind je het leuk om je ervaringen met ons te delen? Neem dan contact met ons op via info@digitaalpleinkatwijk.nl